tisdag 1 maj 2012

Förändring i kapital p.g.a. koloniaffär

Ni som följer bloggen kanske upptäckt att mitt sparade kapital minskat en del. Det beror på att jag använt en del av de pengar jag haft på räntekonto till att finansiera köpet av en kolonistuga. Resten har jag valt att låna. Jag har funderat över hur jag ska redovisa allt detta på bloggen. Jag kom dock fram till att stugan har ett värde på 225 000, det jag ger för den. Detta värde tror jag att jag får åter i framtiden. Därför låter jag mitt lån och stugans värde kvittas mot varandra i min ekonomi just nu. I framtiden kommer lånedelen vara mindre såklart med tanke på amorteringar. Då får jag börja ta med amorteringarna i uträkningen för att det ska bli rättvisande siffror.

Jag hoppas kunna få tillträde till stugan i slutet av den här veckan! Längtar!

2 kommentarer:

  1. Stort grattis till köpet Mårten!

    Än så länge har jag bara plantor på balkongen, men det hade varit kul med en liten kolonistuga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det känns riktigt roligt. Man vill bara få nyckeln och börja ta tag i saker.

      Balkongodling har jag också ägnat mig åt en del. Skönt att ha något grönt!

      Radera