tisdag 1 maj 2012

Välgörenhet - Unicef

Årets humorgala i TV4 är precis avslutad. Galan anordnas för att få fler att bli världsföräldrar i UNICEF som arbetar för barns rättigheter på många plan. Från akut nödhjälp till skolgång och vaccinationer. Jag stödjer dem genom att bli världsförälder vilket kostar 100 kronor per månad.

Jag tycker det är viktigt att göra något för barn. Alla barn ska ha rätt till skolgång, vård, kärlek och trygghet. Att barn fortfarande rekryteras som soldater eller lever på gatan och får klara sig själva kan vi inte fullt ut förstå. Inte heller hur de föräldrar känner sig som inte kan ge sina barn mat och ser dem bli mer och mer undernärda. Vi i den utvecklade världen lever över våra tillgångar medan andra svälter.

Jag får varje år passiva inkomster från mina aktieinnehav. Jag har råd att ge 1200 kronor per år och UNICEF är en av de organisationer jag har störst förtroende för. Jag hoppas fler aktieägare ger lite av de pengar som kommer in passivt. Pengar som gör skillnad för någon och som gör att fler överlever sin första födelsedag.


2 kommentarer:

  1. Hej Mårten.

    Trevlig blogg.

    Håller med dig! Viktigt att hjälpa till när man har förmånen till att kunna göra det. Själv bidrar jag med 100kr/mån till Läkare utan gränser.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trevligt! En organisation jag också värderar högt.

      Radera