fredag 18 maj 2012

Storkris på G?

Oron i Europa ökar. Det faktum att EU-politiker nu öppet pratar om ett €-utträde för Greklands del gör åtminstone mig lite mer orolig för att det verkligen kommer ske något inom en snar framtid. Det kan säkert bli stökigt om ett utträde kommer, speciellt om bankkunderna i övriga medelhavsländer väljer att börja plocka ut sina besparingar.

Börsen har gått ner rejält och som vi hört rapporteras idag så står vi nu på minus räknat på årsbasis. Jag själv ligger rejält back och idag gick det neråt ytterligare. Jag väljer dock att vända på det hela och ser fram mot att köpa fler aktier i bra bolag framöver, till bättre kurser. På lång sikt, 10-20 år tror jag att de aktier jag köper under dessa krisår kommer visa sig vara "guld" värda. Jag avvaktar dock ett tag och ser om kurserna sjunker mer och hur krisen utvecklar sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar