måndag 30 juni 2014

Tillgångar/skulder 30 juni 2014


Dags att presentera månadens siffror! Det har gått bra ändå den här månaden med få oförutsägbara utgifter. Det nya sparandet gick från teori till praktik och det känns som att det ska fungera. Således sparar jag till buffert separat från dessa siffror ovan, 1000 kronor per månad. Det känns riktigt bra då jag nu kan fokusera mer på att låta "sparpengarna" vara och växa.

Sparandet till ISK och sparkonto flöt på samtidigt som amorteringarna fortsätter att sänka min skuld. Jag ser verkligen fram mot dagen då jag har under 1 miljon kronor i skulder. Jag överväger att föra över en del av pengarna på sparkontot till amortering av lånet på ICA-banken som har hög ränta. Kanske är det något att överväga när mitt nya buffertkonto nått en bra nivå om ca 10-15Kkr. Totalt ökade mitt överskott med 4730 kronor från föregående månad vilket jag är nöjd med!

En kommentar gällande Pricer är också på sin plats. Aktien står och stampar på låga nivåer och som läget är nu har jag börjat tappa tron på företaget lite. Men behåller ett tag till och inväntar vidare rapporter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar