söndag 30 oktober 2016

Tillgångar/skulder 30 oktober


Den här månaden är jag ikapp igen med månadsredovisningen som presenteras som vanligt i slutet av månaden. Solen skiner ute och det är en riktigt fin höstdag! 

Ekonomiskt har månaden varit helt okej, även om några smällar kom i fredags i och med kraftig nedgång både i Skanska och Tele2. Men det är inte mina största innehav så påverkan på totalen blev inte så farlig. Orderingången hos Skanska såg ändå bra ut varför jag fortsätter att se positivt på bolaget på sikt. 

Jag närmar mig också några gränser som blir kul att passera framöver här. Snart är mitt ISK-värde över 150K, mitt överskott över 400K och mitt lån på kolonistugan under 90K. Om ytterligare fyra månader är mitt bolån under 700K. Det känns kul att följa dessa milstolpar och att reflektera över dem en stund. Det ger perspektivet att det faktiskt går åt rätt håll hela tiden! 


2 kommentarer:

  1. Härligt att det går åt rätt håll :-) Blir bättre med tiden när man sparar till ett visst mål. Blir även roligare när man når vissa delmål. Gäller bara att ha tålamod och kämpa på. Fortsatt lycka till. Mvh Slimis

    SvaraRadera