torsdag 25 maj 2017

Fördelning ISK 170525


Det har hänt en hel del saker i portföljen den senaste tiden. Jag valde att sälja av Telia, Tele2 och NIBE. Telia för att jag inte längre ser hur man framåt ska växa. Tele2 och NIBE efter superbra rapporter med kraftiga kurslyft. Tele2 och NIBE är jag sugen på att köpa tillbaka framöver om de går ner lite igen. Har nu en del likvida medel som kan komma väl till pass längre fram. Ett bolag som jag lyft in i portföljen är Castellum - ett fint fastighetsbolag som jag ser har goda möjligheter även framåt. Fondernas andel av portföljen växer en aning i och med detta - vilket inte gör mig så mycket.

2 kommentarer:

  1. känns som en bra portfölj, kanske den borde breddas med någon bank och verkstadsaktie med bra utdelning

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med dig men anser att värderingarna i de branscherna på ett generellt plan ligger lite högt just nu. Men bevakar.

      Radera