torsdag 31 mars 2011

H&M rapport

Även H&Ms rapport var sämre än vad analytikerna hade väntat sig. Dock inte mycket sämre. Man tjänar ganska fina pengar trots allt. Det som jag kan tycka är oroande är att VD Karl-Johan Persson ser ett flertal betungande faktorer när han tittar framåt och försöker sia om framtiden. Det är dyra råvaror, svagare köpstyrka hos konsumenter på vissa marknader och ökad konkurrens. Att det skulle handla om kläderna tror man dock inte. Detta håller jag med om. Kläderna är helt okej. På sikt ser jag ingen anledning att omvärdera innehavet i H&M.

Aktien har hittills sjunkit ca 4% idag. En ganska måttlig nedgång. Blir intressant att se framöver hur kursen utvecklar sig. Personligen får kursen gärna ligga stilla nu så att jag kan få lite mer aktier till bra pris.

2 kommentarer:

  1. Hej,

    Trevlig sida. Välkommen till min nya på:
    http://sedelpressen.wordpress.com

    Tips och råd. Kommit en bra bit på väg. Lång erfarenhet men ny på bloggeriet...puh! :-)

    Mvh / wysiwygse

    SvaraRadera
  2. Tack. Alltid roligt med nya bloggar att följa :)

    SvaraRadera