lördag 30 april 2011

Bolagsstämmor

Det verkar riktigt intressant och spännande att vara med på bolagsstämmorna som bolagen man äger aktier håller varje år. Jag har läst på diverse ekonomibloggar om stämmobesök som gett nya intryck och matnyttig information kring företaget.

Själv har jag aldrig var på en stämma. Började ju köpa aktier för ca 1 år sedan och i år har det helt enkelt inte passat för min del att gå på någon av stämmorna. Trist! Men jag hoppas att jag kan gå på någon nästa år.

Det som känns lite småtrist är att jag inte känner så många som äger aktier...och speciellt inte i samma bolag som jag själv. Visst kan man gå själv men det är ju bra mycket trevligare om man har sällskap. Ingen som funderar på att besöka någon stämma i något av de bolag som finns i min portfölj?

2 kommentarer:

  1. Hej, jag borde gå på NeuroVives stämma i juni fast avståndet är lite för långt för mig i praktiken och jag är ju väldigt insatt ändå.

    Läs gärna min, vanligtvis ofta uppdaterade, aktieanalys på http://www.loparn.com. Min hemsida ägnas mest åt NeuroVive.

    Det finns även en direktlänk till analysen i PDF-format

    http://hem.passagen.se/fingerpr/loparn/PDF/NeuroVive.pdf

    Risk/reward i NeuroVive bedömer jag fortfarande vara extremt bra fortfarande trots kursuppgången senaste månaden, även om risknivån är hög är det desto större potential sett på 1-2 års sikt och längre. Lycka till med aktierna !

    MVH löparn

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Tack för kommentaren. Det hade varit en intressant stämma att gå på. Brukar läsa ibland på din sida som är grundlig och bra. Än är mitt innehav i neurovive litet men kan kanske komma att bli större. Är dock egentligen lite för hög risk för min smak. Ser den i dagsläget mer som en krydda i portföljen.

    SvaraRadera