fredag 22 april 2011

Telekom

Rapporten från Nokia igår blev inte så illa som jag hade trott. De säljer fortsatt rätt rejält med "billiga" mobiler på de stora marknaderna. På Smartphonesidan såg det däremot sämre ut vilket är en tydlig signal om att de snarast måste få ut sina Windowstelefoner. Där känns det fortsatt mycket vacklande och osäkert. Men jag hoppas att de lyckas skapa något bra som kan konkurrera med Googles Android och Apples ios. Ska bli en intressant resa att följa! Aktien steg under gårdagens korta skärtorsdagshandel. Jag antar dock att den lär falla tillbaka relativt snart eftersom osäkerheten om framtiden kvarstår.

På tal om telefoner. Nu har jag gjort slag i saken och bytt mobilabonnemang till Tele2. Det blev "Smart" som verkar ha en riktigt bra prisplan. Speciellt då surf ingår. Så nu väntar jag bara på att numret porteras. Tele2 som bolag lämnade en rapport i veckan som låg i linje med analytikernas förväntningar. Aktien ligger ungefär stilla men har stigit lite sen köpet - vi får se hur mycket den kan tänkas stiga innan det är dags för utdelningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar