onsdag 30 november 2016

Tillgångar/skulder 30 november


November går mot sitt slut och imorgon kan vi börja räkna ner dagarna till julafton. Månaden har sett bra ut rent ekonomiskt. Det följer upplagd plan vilket känns bra. Ökningen från föregående månad ligger över 10K och det är en nivå jag är väldigt glad att ligga på. Att det ligger däromkring de flesta månader är ett extra plus. Mitt egna kapital, eller "beräknat överskott" som jag valt att kalla det ligger denna månad för första gången någonsin över 400K. Det känns ju naturligtvis väldigt bra! Dock vill jag fortsätta arbeta för att mitt rena aktiekapital blir större, vilket ju såklart ingår i planen framåt. 

Inom kort kommer en stor kostnad också då jag ska lägga in nya golv i min lägenhet. Som tur är har jag utöver ovanstående också ett buffert/renoveringskonto. Det gör att min aktieportfölj och värden som anges här inte påverkas överhuvudtaget vilket är både skönt och viktigt för att lyckas på sikt. 

Hur gick det för er i november?

Klicka för större bild

1 kommentar:

  1. Bytte golv för ett tag sen jag också. Blev dyrare än jag räknat med men riktigt snyggt :-) Köpte Parkettgolv Ek lackad 3-stav Barlinek från Byggmax och är nöjd med det. Grattis till 400k det närmar sig miljonen :-) Mvh Slimis

    SvaraRadera